Kamp Günlüğü ve Buluşmalarımız

9 Temmuz 2017 Pazar

GENÇ TATİL 10 - 14 YAŞ FOTOĞRAF KAMPI 09.07 - 16.07.2017

09.07.2017   1. Gün

Genç Tatil Fotoğraf Kampı grubumuz sabahın erken saatlerinde Afacan' a vardı.

Kahvaltımızı yaptıktan sonra Filiz Abla bize kamp turu yaptırdı.

Turumuzun ardından tanışma oyunları ile birbirimizi tanıma fırsatı bulduk.

Yüzme saatinde serinledikten ve eğlendikten sonra öğle yemeğimizi yedik.

Perihan Hemşire bize kampta sağlık ve hijyen ile ilgili bilgiler verdi.

Almanya' dan gelen Henning ile İngilizce oyunlar oynayıp pratik yaptık.

Fotoğraf saatinde Onur Abi fotoğrafta ışık kullanımı ve kadraj oluşturma ile ilgili temel bilgiler verdi.

Ara öğün ve yüzme saatinden sonra grup oyunlarıyla eğlenip birbirimizi daha yakından tanıdık.

Bütün gün yorulduk ve akşam yemeğinde çok açtık!

Yemekten sonraki serbest saatimizde langırt, masa tenisi gibi oyunlarla eğlendik. Gizli Dost çekilişi yaptıktan sonra uyumak üzere odalarımıza çekildik.

10.07.2017   2. Gün

Kamptaki 2. günümüze sabah sporu ile başladıktan sonra kahvaltımızı yaptık.

Zeynep Abla ile Mind Map (zihin haritası) etkinliğini yaptık, kağıtlara yazdığımız farklı dileklerimizi benzerlik seviyelerine göre yere dizerek haritamızı oluşturduk. Haritamız ortaya çıktıktan sonra en çok gerçekleşmesini istediğimiz dileğimize ellerimizi ve ayaklarımızı grupça aynı anda haritamızın üzerine koyduk. Hep birlikte çok eğlendik.

Sonrasında Henning ile İngilizce grup oyunları oynadık.

Koray Abi ile İmpro etkinliğinde spontane olmak üzerine oyunlar oynarken hatalarımızdan korkmamayı ve onlardan keyif almayı öğrendik.

Yüzme saatimizde su topu oynadıktan sonra çok acıktık ve öğle yemeğimizi yedik.

Yemekten sonra sanat atölyesinde magnet yaptık, gizli dostlarımıza sürprizler hazırladık.

Fotoğraf saatimizde portre fotoğrafı çekmek hakkında bilgiler aldık, portre çekiminde kullanılan yardımcı ekipmanları görüp uygulamalı çekimler yaptık.

Turnuvalarımızın masa tenisi, satranç ve langırt ayakları başladı, yarın devam edeceğiz.

Günün koşuşturmasından sonra akşam yemeğimizi afiyetle yedik.

Afacan' ın ritüellerinden olan çevre etkinliğini sahil boyunca yürüyerek yerde bulduğumuz çöpleri toplayarak gerçekleştirdik. Döndükten sonra bakkaldan aldığımız atıştırmalıklarımızı yiyerek havanın kararmasını bekledik. Gecemizin son etkinliği olan saklambaçtan sonra gizli dost mesajlarımızı okuduktan sonra odalarımıza çekildik.

11.07.2017   3. Gün

Sabah sporumuzu ve kahvaltımızı yaptıktan sonra İdil Abla ve Henning ile İngilizce sözcüklerden oluşan, kendi hazırladığımız tabu oyununu oynadık.

Koray Abi ile Juggling atölyesinde önce toplarımızı yaptık, ardından üç top çevirmeyi öğrendik.

Yüzme saatinde havuzda su topu oynadıktan sonra deniz girdik ve öğle yemeğimizi yedik.

Sanat atölyesinde gizli dostumuza keçe, iğne - iplik, boncuk, düğme kullanarak rozet, anahtarlık gibi küçük hediyelikler yaptık.

Dans etkinliğinde Tunak Tunak Tun, Penguen Dansı ve Damat Halayı gibi geleneksel kamp danslarını öğrendik.

Turnuvalarımızı tamamladıktan sonra akşam yemeğimizi yedik. Yemekten sonra en küçük kampçımız olan Mila' nın doğum günü pastasını kestik.

Akşam yemeğimizin ardından fotoğraf saatinde gün batımı fotoğrafı, silüet ve makro fotoğraf çekimi hakkında bilgiler aldıktan sonra uygulamalı çekimler yaptık. Akşam kendi oluşturduğumuz müzik listesi eşliğinde diskoda eğlendik. Geceyi gizli dostlarımızdan gelen mesajlarımızı alarak noktaladık. 3. günün sonunda birbirimize alıştık ve uyumlu, eğlenen bir grup olmaya başladık.

12.07.2017   4. Gün

Sabah sporu ile güne güzel bir başlangıç yaptık.

Kahvaltımızı yaptıktan sonra Koray Abi ile impro atölyesi yaptık.

Yüzme saatinden sonra yemeğimizi yedik ve batik çalışması yaptık.

Diskoda dans ederek eğlendik. Kampın geleneksel dansı Cotton Eye Joe' yu öğrendik.

Yüzdükten ve atıştırmalıklarımızı yedikten sonra çoşkuyla geçen hazine avı oyununu oynadık.

Akşam yemeğinden sonra Bergama gezimiz ile ön bilgilendirme yaptık. Ardından patlamış mısır eşliğinde film izledik. Uyumak için odalarımıza çekildik.

13.07.2017   5. Gün

Sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra Bergama gezimiz için yola çıktık, ilk durağımız Asklepion oldu.

Bergama'nın meşhur lokantası Kardeşler' in leziz yemeklerini afiyetle yedik.

Türkiye' nin ilk kazı müzesi olan Bergama Müzesi' ni rehberimiz ile birlikte gezdik.

Gezimizin uğrak duraklarından olan ev yapımı limonatacımızın limonatalarını içtik. Makedonya' lı dondurma ustasının leziz dondurmalarını keyifle yedik.

Günün yorgunluğunu, yüzme sonrası çayırlıkta yaptığımız ritm atölyesiyle attık.

Günün son etkinliği fotoğraf atölyesinde uzun pozlama, ışıkla boyama, alev topu yapmayı, farklı tekniklerle fotoğraf üzerinde çekim sırasında efekt yapmayı öğrendik.

14.07.2017   6. Gün

Güne spor ve güzel bir kahvaltı ile başladık.

Henning ile İngilizce atölyesinden sonra Koray Abi ile impro atölyesi yaptık.

Yüzme saatinde serinledikten sonra bilgi yarışmasıyla kampta öğrendiklerimizi pekiştirdik.

Sanat saatinde Afacan geleneksellerinden olan dostluk bilekliği yaptık.

Akşam yemeğimizi yedikten sonra grup oyunları oynadık. Fotoğraf saatinde ise stop motion tekniği ile film çektik.

Mailbox' a arkadaşlarımızın bıraktığı hediyeleri aldıktan ve yazılan notları okuduktan sonra uyumak için odalarımıza çekildik.

15.07.2017   7. Gün

Sabah sporu ve kahvaltımızın ardından Genç Tatil geleneksellerinden olan olimpiyatları büyük bir heyecanla gerçekleştirdik.

Yüzme saatimizde denize ve havuza girip hem eğlendik hem serinledik.

Koray Abi' nin bize gösterdiği altı parçalı hikaye tekniği ile kendi hikayelerimizi yazdık.

Hep birlikte pizza yaptık, yüzme saatinin sonunda afiyetle yedik.

Bizden sonra kampa gelecek olan kampçılara mektup yazdık.

Nevin Abla önderliğinde kamp değerlendirmesi yaptık.

Kampımızın son etkinliği olarak kamp boyunca çektiğimiz fotoğrafları ve stop motion filmlerimizi izledik. Gizli dost etkinliğimizi sonlandırdıktan sonra sertifikalarımızı aldık, küçük bir konser ile kampımızı sonlandırdık.