Kamp Günlüğü ve Buluşmalarımız

3 Temmuz 2014 Perşembe

GENÇ TATİL 2. DÖNEM 04.07-11.07.2014

10.07.2014 Perşembe

Merhaba, Genç Tatil takipçilerimiz. Bu sabah son güne uyandık. Biraz buruk ama ailelerimizi de özlediğimiz için heyecanlıydık. Dolu dolu bir gün olması için tüm gönüllüler yıl boyunca yaptığımız toplantılar sonucu çıkardığımız programları bir gece öncesine iyice detaylandırmıştık. Sabah kampçılarımız spordan gelip kahvaltılarını yaptıktan sonra fazla zaman kaybetmeden tüm takımları açıkladık.

Sıra takımların kendileri için afiş, slogan hazırlayıp kendilerini takımlarına uygun şekilde boyamaya gelmişti :) O işlerde de gönüllülerimiz yardımcı oldu.

Sıra olimpiyatları başlatmaya geldi, oluşturulan takımlar sırayla görevlerini tamamlayıp bir diğer istasyona geçiyordu. öğlen saatlerine doğru tamamlanan olimpiyatlarda her kes gönüllerin birincisi olarak madalya ile ödüllendirildiler.

Öğle yemeğinden sonra artık son yüzmedeydi sıra, bugün suyun tadını bir ayrı çıkardık.

Sıra yavaş yavaş bavullarımızı hazırlamaya gelmişti. bir süre herkes odasına çekildi ve tüm eşyalarını topladı ki Afacandan ayrılırken telaşa kapılıp eşyalarımızı unutmayalım.

Hızlıca gençtur tanıtım filmini izleyip bizden sonra gelecek olan kampçılar için mektup yazdık.

Akşam yemeğimden sonra sıra hafta boyunca merakla beklediğimiz secret friendlerin açıklanmasına gelmişti. Hepimiz diskoda buluştuk, secret friendlerimizi açıkladıktan sonra sertifikalarımızı dağıttık ve kampçı arkadaşımız için hazırladığımız doğum günü pastasını üfledik.

birazda dans ettikten sonra herkes yarın sabah yola çıkmak üzere yataklarına gitti.

09.07.2014 Çarşamba

Sevgili Genç Tatil takipçilerimiz!

Güne her zamanki gibi sabah sporumuzla başladık. Spordan hemen sonra koşarak kahvaltı yapmak için kafeteryada sıraya girdik. Hemen sonrasında fotoğraf dersimiz için öyküler oluşturarak fotoğraf çekimleri yaptık. Atölyemizden kahramanların kıyafetlerini ödünç alarak çektiğimiz fotoğraflar daha bir eğlenceli oldu.

Sıra herzaman olduğu gibi grup oyunundaydı. Geleneksel oyunlarımızdan mendil kapmaca oynadık. Bir deeee birbirimize sarıldık sarılma oyununda.

En sıcak gün bugündü. Kendimiz hemen serin sulara attık. Okuma saatimizde ise bitirdiğimiz kitabın değerlendirmesini yaptık, çimlere yayılıp.

Yemeğin ardından Genç Tatilin vazgeçilmezi olan afişimizi boyadık ve önünde fotoğraf çektirdik.

Akşama kadar drama ve grup oyunlarımızla eğlendik. Akşam yemeğinden sonra bingo oynadık ve 1. olan grubumuzu tebrik ederek diğer oyunumuz Capture The Flag oyunumza geçtik. Yine çok koştuk, yine çok eğlendik...

Sonraki etkinliğimiz ise ışıklı boyama oldu. 35 saniye boyunca ışıkla boyadık birbirimizi ve artık uykumuz geldi:)

Herkese iyi geceler..

08.07.2014 Salı

Merhaba sevgili takipçilerimiz...

Güne sabah sporu ile başladık. Sabah sporumuzu bu sefer biraz daha zorlu tutarak öncelikle koşu ile başladık. sonrasında ise bir grup oyunu ile iyice kendimize geldik.

Programımız, sabah kahvaltısının ardından grup oyunu ile devam etti. En sevdiğimiz oyunlardan Meyve Sepeti ile devam etti.

Artık iyiden iyiye sabah mahmurluğumuzu üstümüzden atmştık ki Dünya'nın en iyi fotoğrafçılarından biri olan Ara Güler videomuzu izleyip kendimizi afacanın yeşilliklerine attık ve yalnızlık temalı fotoğraf çalışmaları yaptık. Oldukça yaratıcı ve güzel fotoğraflar çıktığını söylemeden edemeyeceğim.

Biraz öğle sıcağından kaçmak için diskonun gölgeliğinde kitaplarımızı alıp minderlere yayıldık. Bugün birçoğumuz başladığımız kitapları tamamladık.

Havalar iyice ısınmıştı ki hepimiz serin sulara dalmak için sabırsızlanıyorduk :)

Hemen ardından hepimiz öğle yemeğinde buluştuk, karınlarımız o kadar çok doyurmuşuz ki hepimiz dinlenme vaktinde ya odalarımızda ya da havuz başında uyukluyorduk.

Güne sabırsızlıkla beklediğimiz etkinliğimiz dosluk bilekliği ile devam ettik. hem kendimize hem sevdiklerimize yaptığımız bileziklerin ardından güne sırasıyla drama etkinliği, yüzme ve grup oyunu ile devam ettikten sonra akşam yemeğinde buluştuk. Sanırım hepimiz bu akşamki yemeği fazla kaçırmıştık ki imdadımıza spor yetişti :)

Sporun ardından kızlarda erkeklerde güzel kıyafetleri ile diskoya geldi ve hepimiz her türlü müzik ile dans ettik. Gecenin sonunda çok yorulmuş bir şekilde herkes odalarının yolunu tuttu...

07.07.2014 Pazartesi

Sevgili takipçilerimiz, bugün oldukça yorgun olarak sonlandırdık günümüzü. o kadar çok gezdik ki :)

Sabah kahvaltısının ardından bizi almaya gelen otobüse doluştuk ve yola koyulduk. ilk durağımız dünyanın bilinen ilk hastanelerinden biri olan Asklepion idi.
Rehberimizinde eşliğinde yaptığımız uzun gezinin arından saat öğle yemeği vaktini göstermeye başlamıştı. bir çırpıda kendimizi restoranta attık ve sağlam bir öğle yemeği yedik.

Bergama merkezine giderken farkettik ki Bergamada bugün pazar kurulmuş. tabii ki hep birlikte kendimizi pazara attık. kızlar pazardan tokalar bileklikler alırken erkeklerde pazarı geziyorlardı.

Sonrasında bergama merkezine indik. hava oldukça sıcak olduğu için ilk durağımız meşhur limonatacımızdı. Kana kana içtik, yetmedi şişelerimize de depoladık. sonrasında çarşı içini gezmeye başladık.
Grup halinde yeşil Gençtur tişörtlerimizle çarşıda gezmek tüm ilgiyi üzerimize çekti doğal olarak:) hediyelik eşya satan dükkanlardan yanımıza, sevdiklerimize hatıralar aldık. Bir kahvehanede mola verdik, avlusundaki henüz 1 aylık olan yavru köpekleri sevdik, fotoğraflarını çektik.

Sonrasında günün son durağı olan dondurmacıya gittik. sanırım abarttık. külahlarımız kule gibiydi, yine de tadı damağımızda kaldı:)

Kendimizi afacana attığımızda koşarak havuza girdik, ve yemeğe 1 saat kala kitaplarımızı okudumaya devam ettik.
Sonrasında yemek ve yemeğin ardından ise ilk film gecemizi yaptık. Hep birlikte bol aksiyonlu bir film izledik.

Zaman ayırıp bloğumuzu takip ettiğiniz için teşekkür ederiz :)

06.07.2014 Pazar

Genç Tatil 2. dönemden merhaba.

Bugün 3. günümüzü tamamladık, kampın tam ortasına geldik diyebiliriz. Sabah sporu ile başlayan günümüz sırasıyla kahvaltı ve grup oyunu ile devam etti. Bugünkü ilk grup oyunumuz kart oyunuydu.

Yarım saat kadar eğlendikten hemen sonra fotoğaraf eğitmenlerimiz ile stop motion hakkında bir ders yaptık sonrasında öğrendiklerimiz uygulamaya koyulduk...

1 saat yüzdükten sonra hem dinlenmek hem de rahatlamak için kitaplarımızı okuduk ve oradan öğle yemeğine geçtik.

Yemeğin ardından beyaz tişörtlerini kapan kendini yeşilliğe attı. Eğitmenlerimizin bizim için hazırladığı batik boyalarına batırdığımız tişörtleri güneşe kuruması için astık. aynı etkinlik başlığı altında hemen atölyeye koşturup farkındalık projesi kapsamında uzun süreler boyunca hastanede tedavi olan ve maske takmak zorunda olan minik dostlarımız için medikal maskeler tasarladık.

Güven temalı drama dersimizi de tamamladıktan sonra günün en güzel haberi kulaklarımıza çalındı, ara öğünde waffle yiyecektik! bu yorgunluğun üzerine tamamen şarj olmuştuk artık.

Sürekli eğlenecek değildik tabii ki, sahil boyu elimizde çöp poşetleriyle yürüyüşe çıktık ve sahildeki tüm çöpleri topladık, dönüşte de kendimizi serin sulara attık :)

Geceyi bayrak yakalama oyunumuz ile sonlandırdık, herkese iyi geceler...

05.07.2014 Cumartesi

Merhaba sevgili takipçilerimiz...

Bu sabah her zaman olduğu gibi sabah sporu ile başladık güne. Biraz esnedik, biraz da koştuk.
E tabii acıktık. Kocaman kahvaltı tabaklarımız kaptığımız gibi masalardaki yerimiz aldık. Geniş geniş kahvaltımızı ettikten sonra kendimizi yeşilliklere attık ve çok sevdiğimiz bir grup oyunu ile 2. gün birbirimize daha da alıştık.

Sonrasında yerimizden ayrılmadan fotoğraf derslerine başladık. bugünkü konumuz makro çekimdi. Makro çekimi teorik olarak öğrendikten sonra uygulama yapmaya geldi sıra. Çektiğimiz fotoğrafları eğitmenlerimze gösterip yorumlarını aldık.

Ve beklenen an; havuz... Sanırım bir çoğumuz bu anı bekliyoruz. Fotoğraf dersimiz biter bitmez mayolarımızı giydiğimiz gibi kendimizi suda bulduk. yüzüp eğlendikten sonra odalarımız yolunu tuttuk, denizin tuzundan arınmak için...

Geldiğimizde diskoda güzel bir etkinlik daha karşılıyordu. Kitaplarımızı alıp kendimiz minderlerin üzerine attık. Arka planda çalan müziğe denizin dalga sesleride eşlik ediyordu. Evet hepimiz çok iyi vakit geçiriyorduk.

Yüzmenin de katkısıyla çok acıkmıştık ki yemek saati çattı geldi... yemeklerimizi yediğimiz gibi bir sonraki etkinliğin yolunu tuttuk.

yine bahçedeki yerimizi aldık ve el işi eğitiminde çengelli iğnelerden bileklikler yaptık.

Etkiliklerin biri bitip diğeri başlıyordu... Sıra Drama dersimizdeydi. Konumuz; iletişim ve iletişimsizlikti.

Ve yine yüzdük:) Sonrasında karnımızı doyurmak için yemeğin yolunu tuttuk.

Sıra geldi turnuvalara.. Bu akşamki turnuvamız voleyboldu. 3 setin ardından bir sonraki etkinlik için kalan 10 dakikayı  10 pas oyunu ile tamamlayıp Amerikalı ve Koreli gönüllülerimizin bizim için hazırladığı sunumu izledik ve uyumak üzere odalarımızın yolunu tuttuk.

04.07.2014 Cuma

Sevgili Genç Tatil takipçileri; bu sabah güzel bir güne uyandık yeni kampçılarımızın gelişiyle. Yoldan gelen kampçılarımız valizlerini odalarına yerleştirdikten sonra kahvaltımızı yapmak üzere kafetaryada buluştuk. Kahvaltımızı yaptıktan sonra Filiz ablamız bize kampı tanıttı ve kamptaki kurallardan bahsetti. Güzel, keyifli ve serin kamp tanıtımından sonra tanışma oyunumuzu oynadık ve birbirimizin isimlerini öğrenmiş olduk. Hemen sonrasında güven oyunu olarak da adlandırabileceğimiz 'kör yılan' oyununu oynadık. Sonra yorgunluğumuzu atmak için kimimiz havuza kimimiz denize girdik.
Bu kadar etkinlikten sonra acıktık ve yorulduk tabii ki ve leziz öğle yemeklerimizi yedikten sonra dinlendik.
Ardından fotoğraf dersimiz başladı. Önce fotoğrafçılığın teel kurallarını öğrendik hep birlikte ve öğrendiklerimizi pekiştirmek için Afacan'da fotoğraf gezisine çıktık.
Öğleden sonra programımızda hepimizin en çok sevdiği an tekrar geldi çattı. Yüzme.. Havuzda gönüllülerimizle birlikte su topu maçı yaptık, çok eğlendik.
Kurulanıp bir sonraki etkinlik için artık hazırdık. Enerjimizi tekrar toplamak için dondurmalarımızı yedik ve birbirimizi daha iyi tanımak için kenimizi tanıtıp yapmak istediklerimiz ve kamp beklentilerimizden bahsettik.
Amerikalı gönüllümüzün önderliğinde frizbee oynadık ve tabiki 10 pas oyunu.
Sıra geldi akşam yemeğine... karnımızı tıka basa doyurduktan sonra yediklerimiz yakmak için diskoda grupça dans ettik. dansın ardından en sevdiğimiz etkinliklerden biri olan Secret Friendlerimizi seçtik.
Uykuya hazırlanmak için ise 1 saat kitap okumanın ardından yatakların yolunu tuttuk.